Home / Marketingtips / Marketingtips januari 2016 mode

Marketingtips januari 2016 mode

De maand waarin we allemaal opnieuw beginnen. We hebben de feestmaanden achter de rug. Voor de modebranche een drukke maand omdat veel mensen voor de feestdagen nieuwe kleren aanschaffen. Januari is de tijd voor de bezinning. Even naar de plannen voor 2017 kijken.

Marketingplan

Maak voor dit jaar een marketingplan. Kijk welke acties u dit jaar wilt herhalen of wilt uitproberen. Wij merken dat o.a. black friday steeds meer gebruikt wordt. Kijk of dit ook een idee is voor uw winkel.

Hoe start je met een marketingplan?

Pak de kalender erbij en zet allereerst de belangrijke feestdagen er in. Pasen, Koningsdag, vaderdag, moederdag, schoolvakanties, kerst enz. Kijk of u rond dit thema een actie wilt organiseren. Bijvoorbeeld paaskorting met Pasen. Laat uw klanten naar eieren zoeken en in elk ei zit een kortingspercentage verborgen. Dit zijn ook leuke thema’s voor uw etalage.
Als het echt rustig in de winkel is kunt u dit thema al gaan uitwerken en eventueel gaan inplannen op uw social media. Zo hoeft u er rond de periode zelf weinig aan te doen en kunt u zich richten op de daadwerkelijke uitvoering. Maak in canva.com een mooie aankondiging voor uw Paasevent en plan deze in op o.a. Facebook. Loop op deze manier alle thema’s na.

Als u alle feestthema’s heeft ingedeeld kunt u nog kijken welke acties u nog meer kunt gaan gebruiken. Misschien kent uw dorp of stad wel een speciale traditie en is het leuk om ook dit te gebruiken voor een event of kortingsperiode.

Probeer elke maand even tijd te maken voor uw marketingactiviteiten. Plan bijvoorbeeld elke maandag een uurtje in om facebookberichten te plaatsen en in te plannen. Maak ook 1 x per week of 1 x per 2 weken een nieuwsbrief. Zo blijft u in contact met uw klanten en weet u wat er speelt. Daarbij weten uw klanten welke nieuwe producten er zijn.

Hang ook uw plan op in de winkel, op kantoor zodat iedereen het kan zien en mee kan denken.